انواع پوست




پوست چرب :

چربی پوست ناشی از ترشح زیاده از حد چربی توسط غدد چربی است.پوست چرب دیر تر دچار پیری و چین و چروک می شود.این  نوع پوست است که مستعد ایجاد آکنه می باشد.معمولا پوستهای تیره از نوع پوست چرب هستند ولی پوست روشن نیز ممکن است چرب باشد.

پوست خشک :

اکثر افرادی که پوست روشن دارند به خشکی پوست مبتلا می شوند.خشکی پوست بر اثر از دست رفتن آب پوست،عدم ترشح کافی چربی و پیری عارض می شود.این نوع پوست معمولا ساختمان نازک و لطیفی دارد ولی صاف و کشیده به نظر می رسد.عوامل ایجاد کننده پوست خشک عبارت اند از : استفاده از لوازم آرایشی نا مناسب ، صابون های قوی ، قرار گرفتن در برابر نور شدید آفتاب ، باد و حرارت زیاد و هوای گرم. پوست های خشک معمولا حساس می باشندبخصوص لایه خارجی آنها نازک و حساس بوده و عروق ظریف و شکننده ای در روی آن بوجود می آید و عوامل خارجی مانند نور خورشید ، عوامل داخلی و عصبی ، غذا و مایعات باعث عکس العمل سریعی در آن می شوند.


پوست معمولی (متعادل) :

پوست معمولی پوستی است که چربی و رطوبت آن متعادل باشد که البته این نوع پوست بسیار نادر است ولی پوستی ایده آل می باشد این پوست با گذشت زمان تمایل به خشک شدن دارد،پس برای خوب ماندن نیاز به محافظت دارد.

پوست مختلط :

این پوست در بعضی نواحی مثل چانه ، پیشانی و بینی چرب و در سایر نواحی بخصوص گونه ها و اطراف چشم خشک است.در این نوع پوست قسمت های چرب و خشک باید بطور جداگانه تحت مراقبت قرار گیرند.

گردآوری :  گروه  RGO