فعلا شواهد کافی علمی در دست نیست که نشان دهد اصلاح با تیغ بهتر است یا ریش تراش برقی گر چه اصلاح عمقی صورت مردان از نظر اسلام مذموم است و عواملی مثل نوع پوست و مو ، تعداد دفعات اصلاح ، وجود ناراحتیهای پوستی ، مهارت ، قیمت و راحتی کار در سلیقه شخصی تأثیر می گذارند. تیغ مو را از ته می تراشد و اصلاح با تیغ صاف تر و عمقی تر است ، ولی انتهای مو های تراشیده شده در اصلاح با ریش تراش برقی ناصاف و تیز تر و سطحی تر است ، البته در مواقعی که ناراحتی پوستی مطرح باشد اصلاح عمقی مطلوب نیست.


فرآورده های پیش از اصلاح :




هدف از بکار بردن این مواد آسان کردن عمل اصلاح است و این مواد باعث می شوند اصلاح ، کمتر تحریک کننده و ناراحت کننده باشد. برای اصلاح با ریش تراش برقی ، ریش حتی الامکان باید خشک و سفت باشد. فراورده های پیش از اصلاح ، ترشحات چربی و عرق را در ریش از بین می برند لذا ریش خشک و سفت شده و به راحتی تراشیده می شود. هنگام اصلاح با تیغ ، بر خلاف اصلاح با ریش تراش برقی ، ریش باید خیس ، نرم و متورم باشد تا تحریک ایجاد نشود. فرآورده های پیش از اصلاح ، اثر آب و کرم های اصلاح را افزایش داده ، به نرم و متورم شدن مو کمک می نمایند. قبل از اصلاح با تیغ صورتتان را به طور کامل با آب گرم و صابون بشوئید. خمیر ریش استفاده کنیدو پس از آن دو تا سه دقیقه صبر کنید تا ریش خیس و نرم شود.

فرآورده های پس از اصلاح :




این فرآورده ها خیلی مشابه اند و اساسا عبارتند از : الکل ، آب و عطر. فرآورده های پس از اصلاح فقط در صورت بکار می روند و با ایجاد احساس طراوت ، ناراحتی اصلاح با تیغ را تسکین می دهند. البته این مواد بیشتر از جهت زیبایی مورد مصرف قرار می گیرند. افراد با پوست خشک باید از فرآورده های پس از اصلاح اجتناب نموده و به جای آن پس از اصلاح و شستشوی صورت از کرم یا لوسیون نرم کننده استفاده نمایند. افراد با پوست چرب می توانند پس از اصلاح وشستن صورت از فرآورده های پس از اصلاح استفاده کنند.


زگیل و اصلاح :




علت زگیل نوعی ویروس می باشد و اصلاح باعث انتشار آن خواهد شد ، لذا در جا هایی از صورت که ترک کوچک داشته و یا با اصلاح خراش بر می دارند زگیل های جدید می تواند پدید آید.
در این موارد باید زگیل ها باید برداشته شوند وگرنه وضع بدتر خواهد شد. در طول درمان که ممکن است هفته ها و ماهها به طول بیانجامد باید احتیاط لازم را به کار برد. برای اصلاح همیشه باید تیغ به کار برد و نخست قسمتهای سالم را اصلاح کرد. 


آکنه و اصلاح :




در مبتلایان به آکنه هر گونه روش اصلاح مشکل و ناراحت کننده است. در این حالت بهتر است اصلاح از ته انجام نشود. در این افراد بهتر است از ریش تراش های قابل تنظیم استفاده کرده و آن را در کمترین درجه ی اصلاح تنظیم نمود. اگر از روش اصلاح با تیغ استفاده می کنید قبلا ریش را با آب ولرم به طور کامل خیس کرده و چند دقیقه صبر کنید و بعد شروع به اصلاح نمائید. اصلاح را در جهت خواب مو انجام دهید. وقت کافی برای اصلاح بگذارید و با دقت اما سطحی اصلاح کنید. بعضی اوقات بهترین روش در این افراد ، اصلاح متناوب با تیغ و ریش تراش برقی است.


گردآوری : گروه RGO