ماسک های پوستی باعث افزایش جریان خون ، تغذیه بهتر و رساندن اکسیژن کافی به سلول های سطح پوست می شوند. معمولا تمام ماسک ها دارای درصد بالایی از آب می باشند که تبخیر سریع آن باعث سرد شدن و آرامش پوست می شود. برای استفاده از ماسک ابتدا باید تمام پوست صورت و گردن را بشوئید ، سپس از یک تازه کننده برای تمیز کردن باقیمانده اثرات پاک کننده استفاده کنید. از یک کرم مرطوب کننده ی سبک استفاده کنید و پس از آن صورت را با آب تمیز و نیم گرم بشوئید ، ماسک را روی تمام پوست صورت و گردن قرار دهید ولی به دایره دور چشم نمالید و سپس 20 دقیقه استراحت کنید. در نهایت تمام آثار ماسک را پاک کنید و صورت و گردن را بشوئید و با حوله خشک کنید و یک لایه نازک مرطوب کننده بکار ببرید. مواد طبیعی که می توان به عنوان ماسک بکار برد عبارتند از :

ماسک هلو :




چهار عدد هلو را شسته و هسته ی آن را می گیریم و خوب له می کنیم و با یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری پودر جوانه ی گندم خوب مخلوط نموده و به صورت بمالید.

ماسک لیمو ترش :




آب یک عدد لیمو ی تازه را گرفته و با یک عدد زرده ی تخم مرغ و کمی روغن گیاهی مخلوط کرده و به صورت بمالید و ماساژ دهید.


ماسک ماست :




یک قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق غذا خوری سبوس گندم مخلوط کرده و به مناطق چرب صورت بمالید و ماساژ دهید تا پوست شما نرم شده و ترشحات غدد چربی تنظیم گردد.


ماسک زرده ی تخم مرغ :




یک عدد زرده ی تخم مرغ را هم زده و 1/4 قاشق چای خوری آبلیمو یا سرکه سیب به آن اضافه نمایید. این ماسک برای پوست معمولی و چرب مفید است.

ماسک خیار :



یک عدد خیار را رنده کرده و به صورت بمالید.

ماسک گلابی :




یک عدد گلابی را له کرده و به تمام پوست صورت بمالید. این ماسک برای پوست چرب خوب است.

ماسک ضد چروک :




یک عدد سفیده ی تخم مرغ را با مقداری مساوی الکل سفید مخلوط کرده و به صورت بمالید و ماساژ دهید. این ماسک برای از بین بردن چروک های صورت بسیار مفید است.

گردآوری : گروه RGO