برس زدن مو ها به طور مرتب باعث افزایش گردش خون پوست سر و تحریک مو شده ، رشد مو را بهتر می کند. برس زدن قبل از استفاده از شامپو ضروری است و اولین مرحله شستشوی سر می باشد.

برس زدن ، گرد و غبار و چرک و سلول های مرده را از بین برده و به تمیز نگه داشتن مو و پوست سر کمک می کند.

برس زدن باعث توزیع یکنواخت چربی در سرتاسر موها شده و مو را درخشنده و زیبا می کند.

در هنگام برس زدن باید مراقب باشید که بیش از حد و یا خیلی خشن برس نکنید. برس زدن خشن ، پوست سر را تحریک می کند ، روزانه تقریبا 20 حرکت برس کافی است که مو ها را مرتب و جذاب کند. به عبارت دیگر مدت هر وعده برس زدن بایستی حدود یک تا 3 دقیقه باشد. برس زدن منظم مو بهتر است روزانه 2 بار (صبح و شب قبل از خوابیدن) انجام بگیرد.

همانطوری که قبلا توضیح داده شده در خصوص استفاده از برس یک مورد استثناء وجود دارد و آن در مورد موهای خیس است که به دلیل نرم و قابلیت انعطاف بودن ممکن است باعث آسیب موها بشود.

در صورتی که کوی شما چرب است. برس کشیدن باعث توزیع یکنواخت چربی می شود ولی بایستی عمل برس کشیدن با ملایمت انجام شده و برس با پوست سر تماس پیدا نکند زیرا این عمل باعث تحریک غدد چربی خواهد شد. بهترین روش برای برس زدن این است که مو به صورت عمود بر سر ، برس زده شود. بنابراین باید کمی به سمت جلو خم شوید. برس زدن را از قسمت پشت سر و گردن شروع کرده و به سمت شقیقه ها بیایید و مو را به سمت بالای سر برس بزنید. برس زدن را باید یطور آرام ، منظم و بدون حرکت ناگهانی انجام داد.


گردآوری : گروه RGO