- مو ها را با ملایمت شستشو دهید. آب باعث متورم شدن مو می شود و موی خیس نسبت به موی معمولی شکننده تر است.


- برای جلوگیری از تحریک پوست سر ، ماساژ پوست سر را با ناخن ها انجام ندهید بلکه از نوک انگشتان استفاده کنید. ماساژ دادن سر باعث افزایش جریان خونی پوست سر می شود. ماساژ پوست سر را بهتر است قبل لز شامپو زدن انجام دهید. با نوک انگشتان ، پوست سر را به آرامی و به حالت چرخش ماساژ بدهید. ماساژ دادن را با حرکات چرخشی از بالا به اطراف و همینطور از فرق سر تا لبه ی پیشانی ادامه بدهید.


- لازم به ذکر است که ارزش ماساژ متناوب پوست سر (scalp) برای رشد مو هنوز ثابت نشده است.


- اگر مو هایتان بیش از حد بلند و یا آسیب دیده است ابتدا آنها را به چند قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را جداگانه شامپو بزنید. سپس خوب آبکش کنید تا اثرات شامپو از بین برود.



- اگر مو هایتان چرب می باشد و یا بخصوص چرک است برای این که کاملا تمیز شود امکان دارد به شامپوی دومی نیاز باشد.


- موی سری که خوب آب کشیده نشده باشد درست مانند این است که شسته نشده باشد. بعد از هر بار شامپو زدن عمل آب کشیدن مو لازم است. 3 تا 4 دفعه مو ها را باید آب کشید تا تمام ذرات صابون و یا شامپوی موجود در موها خارج شود. ذرات باقیمانده ی شامپو ذرات کثیف را بخود جذب کرده و باعث چسبندگی و بد شکلی مو ها می شود. در آخرین دفعه ی آب کشیدن بهتر است از آب سرد استفاده شود زیرا این عمل باعث بسته شدن منافذ غدد چربی پوست سر بخصوص در کسانی که موی چرب دارند می شود.


- پس از آب کشیدن مو ها را با حوله بپیچید و آرام با دست بر روی حوله بزنید تا خشک شوند.


- مو ها را مالش ندهید وگرنه سطح صاف لایه کوتیکول بهم خواهد خورد و حتی تار های شکننده مو کنده خواهد شد.


- موی خیس را هرگز با شانه ای که دندانه های تیز دارد شانه نکنید ، بلکه از شانه ای استفاده کنید که دندانه های پهن ، لبه ملایم و نوک کند دارد.


- موی خیس را هرگز برس نزنید ، زیرا موی خیس خیلی قابل انعطاف است و ممکن است به علت برس کشیدن در هم رفته و گره بخورد.


- مو 20 تا 40 روز بعد از اصلاح و مرتب کردن ، آشفته و نا مرتب می گردد به دلیل این که هر یک از مو های سر با شیوه ی مخصوص بخود رشد می کنند ، لذا در طول چند هفته پس از اصلاح یا آرایش انتهای مو ها باریک و نابرابر می شود. یک اندازه کردن انتهای موها توسط آرایشگر آنها را پرپشت تر و جذاب تر به نظر می آورد.


- تعداد دفعات شستشوی موها بستگی به میزان چرب بودن موها ، فعالیت فیزیکی ، محیط زندگی ، مدل موی انتخابی و نوع پوست از شستشوی روزانه تا هفتگی تغییر می کند. افرادی که موهای چرب داشته و هر روز کار و فعالیت می کنند و محیط کار یا زندگی آنها کثیف است ممکن است به شستشوی روزانه احتیاج داشته باشند. در حالی که دیگران کمتر نیاز خواهند داشت.


- معمولا 2 تا 3 بار شستشو در هفته کافی است. هرگاه مو شروع به تیره شدن و وارفتن نماید و درخشندگی و حالت خود را از دست یدهد و یا وقتی پوست سر شروع به خارش کند موقع شستشو است.


گردآوری : گروه RGO